Saturday, November 12, 2011

::. pesan mak

Pesan mak mudah,
Tiap manusia ni, ada bahagian masing-masing. Kata kita untuk harapkan mendung, dan mengharapkan hujan. Tapi buat orang yang hidupnya di sawah, yang menoreh getah, terik itulah hadiah Allah buat periuk nasi mereka. Bersyukurlah dengan apa yang kita ada, jangan mudah menghela lelah mengharap mudah.


13 comments:

Ruqaiyah ツ said...

salam. love your words :) keep up on writing.

intan.maisarah said...

:) kirim salam kat mak

HEROICzero said...

dengar tu !

JIJI YU said...

aku tetiba rasa cam kata kata umi la plak..tapi version lain

alien said...

betul
setuju sgt

Mutiara Bernilai said...

eit,,samela,,mak mutiara pun cakap gitu gak..

nyatanya, setiap apa yang kita rsa, x semestinya sama bagi bahu mereka yg selainnya..ada yang suka panas, sedang ada yang suka basah..kan?

Bidadari Syurga said...

:)...

ghost writer said...

masih mampu bersyukur.cukup untuk diri sendiri.

gedek! said...

ada setengah orang, periuk nasik pon tak punya...

♥ p a a n i ♥ said...

so true :)

delarocha said...

ada benarnya

(the naked writer) said...

ini betul

AJ Hanif said...

pesan seorang ustaz dicorong IKIM.FM

"kita takkan pernah mampu ubah arus angin, tapi kita masih boleh alih layar kita untuk terus ke depan"

dan itu sudah sebut semuanya kan?

*smile*